Hello Holland!

8 maart 2014 - Breda, Nederland

Hello lieve mensen,

Jullie zullen ons verhaal wel gemist hebben, maar we zullen jullie even bijpraten.

Vrijdag hebben we even een uitslaapochtend ingelast, dat was hard nodig. Na lekker geontbeten te hebben en lekker getut konden we vertrekken. Eerst met de metro gingen we naar de boot. Met de boot zijn we naar Skansen gevaren, hier is het grootste openluchtmuseum van Europa. Je kon alle huisjes inlopen en leerde op deze manier iets van de geschiedenis van Zweden. De mensen waren gekleed als toen en leefde het leven van toen. Ook was er een grote dierentuin met allemaal dieren die in Zweden in het wild leven. Helaas was het winter en was er veel gesloten, dat vonden we wel erg jammer. We hebben daar heel de middag gelopen en het was erg leuk, maar ook koud.

Als echte meiden, gingen we even shoppen. Mathilda, Liza en Tessa waren er snel klaar mee en gingen op zoek naar wijn voor die avond. Hier moeten we even iets over vertellen: hier in Zweden kan je geen alcohol in de supermarkt kopen, dus moet je naar speciale winkels toe. Omdat je in het weekend maar tot bepaalde tijdens open zijn, is het er altijd heel erg druk. Het was bizar, grote winkel vol met drank en heeeeeeeeel veel mensen. Echt awesome.

Nadat we weer samen waren met zn 5e zijn we pizza gaan halen. En wat voor pizza: wij denken dat wij de grootste pizza van Europa hebben gegeten. Maar hij was echt heerlijk!

Nadat we gegeten hebben gingen we ons klaar maken voor de avond. En wat voor avond.... We kwamen donderdag de muziekleraar van de school tegen in de mac. Hij had gevraagd of hij ons Stockholm by night mocht laten zien. Dat vonden wij wel cool. Na de nummers uitgewisseld te hebben, contact gehad te hebben en de route uitgestippeld te hebben stapte we in de tram. Het was toch wel spannend. Op het tram station werden we opgewacht door de leraar, zijn naam is Fraser of te wel: vriezer. Hij wees ons de weg naar het appartement van zijn vriend. Daar zaten we toen, met een Engelsman, Schot en Australier in een huis. We zagen al dat ze van een lekker drankje hielden. Na elkaar te hebben ontmoet hebben we een grappig spelletje gespeeld, gitaar gespeeld, gezongen en gedronken. Het was erg leuk, rond een uurtje of 11 werd de taxi gebeld en gingen we met hun de stad in!

Eenmaal in de stad aangekomen gingen we bij een cafe naar binnen, waar iedereen net iets te chique gekleed was naar ons zin. Kwamen wij daar aan op onze gympies. Gelukkig waren we met echte gentelmennen die ons een drankje gaven. Later op de avond, haalden we nog een drankje voor onszelf. En wajooo 1 wijntje was best een beetje duur. Het was wel 15 euro voor 1 glaasje. Ja goede rekenaars onder ons, dat was wel 750 kronen. Tsjaa gelukkig is het niet voor elk weekend en was die niet halfvol. Na ons chique gedraagt te hebben en keurig netjes de wijnjes hebben gedronken en lekker geklets te hebben en ons Engels opgekrikt te hebben was het alweer 3 uur.

Onze internationale mannen namen ons mee naar de metro. We waren lekker aan t kletsen toen we er opeens al waren. Alleen hadden Linda, Mathilda en Tessa dat niet door. Shit happens, de deuren gingen dicht en weg ging de metro. Daar stonden Verona en Liza dan, zonder sleutel en zonder geld...
De eerste halte gingen we er weer uit en werden gelukkig vergezeld door een paar negers we kregen de muziek in onze oren en party op t perron. Na 8 minuten ging de metro weer terug, daar zagen we Liza en Verona weer! Hop in de metro en naar ons appartement, het was half 4..., maar nee.. We zaten in de metro en ja hoor de verkeerde kant op. Gelukkig kwamen we er snel achter en liep de rest van de reis goed!

Na twee uur slapen ging de wekker weer. Na een super leuke avond, was het lastig uit bed te komen. Lekker alle restje opgegeten, inclusief knakworsten, zijn we alles gaan opruimen. Dat moest wel rap gebeuren, sterk doorstappen en we zaten in de bus. We waren ruim optijd op de luchthaven, waar gelukkig ook het zonnetje scheen. Na lekker in de zon hebben gezeten, gingen we het vliegtuig in. Na enig geschommel (het was verschrikkelijk) stonden we na twee uur weer in het warme nederland. De mutsen en sjaals af en de winterjassen konden de koffer in!

Nu zitten we in de trein vanuit Eindhoven en is ons avontuur voorbij. Wij hebben onwijs genoten en misschien komen we nog wel eens terug.....

Het is een geweldige stad met onwijs leuke en vriendelijke mensen!

Dit is ons laatste verhaaltje en gaan vanavond allemaal heel erg lekker slapen :)

Dikke kus en knuffel van ons allemaal!

1. Mariët:
    8 maart 2014
    Hoi meiden,
    Vond het erg leuk jullie Stockholm avontuur te volgen!
  2. Piet enEllen:
    9 maart 2014
    Fijn dat jullie het leuk hebben gehad. Nu lekker uitrusten